מעבר מחדר ילדים – לחדר נוער

חדרי ילדים ונוער מהווים פינה אישית חשובה בבית, מקום שבו ניתן לנוח, לשחק, לשהות לבד, להכין שיעורים ועוד. מרבית הילדים גדלים בחדר שעתיד להפוך מחדר ילדים לחדר מתבגרים, כלומר להישאר באותו מיקום בבית, אך לעבור מהפך עיצובי. עם הגדילה וההתבגרות מגיע הזמן שבו החדר שבו גדלת, עם שלל הצעצועים, הרהיטים והתמונות, הופך פחות מתאים, ויש צורך לערוך בו שינויים ולהתאים אותו לרצונות ולצרכים החדשים והמשתנים. אז איך יוצרים את השינוי המתבקש? מה כדאי להשאיר בחדר ומה להוציא? מה כדאי להכניס במקום שהתפנה ומה חשוב שיהיה בחדרך, כך שהשנים הקרובות יעברו עליך בחדר נעים ונוח, שימושי והכי חשוב: שאפשר יהיה להזמין אליו חברים?

מעבר מחדר ילדים לחדר מתבגרים – על מה לוותר ומה חשוב להכניס במקום?
הורים רבים נוהגים להשקיע בעיצוב חדר ילדים ולהקנות לו מראה המתאים לגיל ולמין הילד, וכמובן לטעמו של הפעוט או הילד ולטעמם האישי. בחדרי ילדים רבים ניתן למצוא כוננית צעצועים ומיטת ילדים, ריהוט בצבעים כמו לבן, תכלת, ורוד וטורקיז, ציורי קיר או תמונות ואביזרים שונים נוספים כמו מראה, פוף או שולחן יצירה.  כאשר הילדים מתבגרים, הצרכים שלהם משתנים, וגם הטעם ותחומי העניין. מיטת ילדים הופכת לעתים קצרה לרגלים, שולחן היצירה כבר פחות בשימוש, וצריך למצוא מקום שבו אפשר לפרוש את המחברות והקלסרים או לשבת בנוח מול המחשב. בשלב הזה בדרך כלל אחד מבני המשפחה תופס יוזמה ומציע לחדש, וזה הזמן לקחת את ההורים למצוא כסא מחשב נוח, לבחור מבין ההיצע הרחב של שולחנות כתיבה לנוער ולהחליף את מיטת הילדים במיטת נוער באורך ובנוחות המתאימים לך. אז מה יוצא מהחדר? כדאי להוציא שולחן יצירה או כתיבה נמוך, ארונית צעצועים וכן ספרים וצעצועי ילדים קטנים, שרפרפים וכל מה שנמוך, קצר, קטן ומיועד לשימוש של קטנטנים. ומה להכניס במקום? שולחן כתיבה מרווח ונוח, כסא תלמיד, מיטת נוער ארוכה ורחבה ממיטת הילדים, ועדיף כזו שיכולה לשמש גם כספה לאירוח חברים, ספה או כורסא לרביצה שבה ניתן לנוח, לצפות בטלוויזיה או במחשב, ולהכין שיעורים.

על בנים ועל בנות – כיצד להתאים את החדר?
כשנכנסים לחדר של בנים או של בנות, בדרך כלל מרגישים מייד בהבדל. כיצד תוכלו להפוך את החדר לאישי ומאופיין על פי טעמכם ומינכם? ומהם האביזרים שיכולים לסייע בכך? בחדרי בנות ניתן להוסיף שולחן קטן או שידה שישמשו כמעין שידת איפור או טיפוח, ועליה תציבו סטנדים לשרשראות או חגורות, מראה וכן הלאה. בחדרי בנים ניתן לשלב אביזרי ספורט ושעשוע כדוגמת משחק קליעה למטרה, סל תלוי וכדומה. הדבר החשוב ביותר הוא להתאים את החדר לטעמך ולהוסיף בו תמונות, אביזרים וקישוטים שיהפכו אותו לחמים ולנעים לשהייה. דרך פשוטה נוספת לעיצוב מהיר של המראה הנכון לחדר היא לצבוע את אחד הקירות בצבע אהוב, להשתמש בטפט או במדבקות קיר ייעודיות.

רעיונות נוספים שיהפכו את חדר הנוער לכיפי ונוח
• רצוי לבחור במיטת נוער או מיטה וחצי (רחבה יותר) שיש בה מגירות תחתונות לאחסון חפצים, נעלים או מצעים או מיטה שיש בה אפשרות למיטה נשלפת לצורכי אירוח.
• כדאי שבחדר יהיו אמצעי אחסון טובים – ארון בגדים גדול, רצוי עם מגירות או תיבות לאחסון, וגם אזור לתליית בגדים, שמקל על החיפוש. כמו כן מספר מדפים, כוננית או כוורת שבהם אפשר לאחסן ספרים, קישוטים ועוד.
• אם אתם בלגניסטים, כדאי להציב בחדר סל גדול או תיבה, שאליהם ניתן להשליך בזריזות את כל מה שלא מצא את מקומו בארונות, ומצריך סידור מאוחר יותר. כך תוכלו לשמור על מראה חדר מסודר יחסית, לארח ולא להיתקל כל רגע בבגדים, חפצים ונעלים שפזורים על הרצפה.
• אם יש בחדר מקום – תוכלו להתקין ערסל ישיבה שמשתלשל מהתקרה – הוא יכול לשדרג את מראה החדר, וליצור עוד פינה נוחה ומגניבה לרביצה ומנוחה.
• דאגו להוסיף לחדר מספר כריות נוחות שיכולות לשמש במגוון תפקידים – לקישוט, הישענות, ישיבה, רביצה ו…מלחמת כריות עם חברים.

כתב: רוני כצמן

הדפס

About Author

Fotkids

פורקידס- אתר דפי צביעה לכל המשפחה

Related posts

טיפים לתכנון ועיצוב גני ילדים

כשאנחנו כהורים הולכים לבחור גן מה אנחנו בודקים? מה אנו מחפשים? למה אנחנו מצפים? בכניסה  לגן אנו בודקים את החוויה. למעשה אנחנו חשים את האווירה את הנעשה סביב. ומה שרואות עינינו ניספג ויוצר חוויה. חיובית או שלילית. תכנון נכון ועיצוב הגן בצורה נכונה – ייתן את...

קרא עוד

מסיבת סיום לחופשה הגדולה

החופש הגדול מתקרב לסופו, ובקרוב אתם מתחילים שנת לימודים חדשה. זה הזמן להתחיל לתכנן כיצד תרצו לחגוג את סיום החופש. אז הנה כמה רעיונות… מסיבת קומזיץ מה יכול להיות כיף יותר מלשבת עם חברים מסביב למדורה?  כל מה שצריך זה לחפש חורשה קרוב לבית שבה מותר...

קרא עוד

איך תתכננו טיול לאירופה

טיול משפחתי לחו"ל הוא חוויה שזוכרים לכל החיים – ההכנות, הטיסה, ההגעה ליעד, האתרים וההרפתקאות, וכל זה בדרך כלל בפרק זמן קצר! אם אתם עומדים בפני חופשה וטיול משפחתי באירופה, כדאי שתיקחו חלק גם בתכנון ובהכנות! האם אתם מעדיפים לצאת במסגרת טיול מאורגן בקבוצה או למצוא...

קרא עוד