לטייל בצפון איטליה עם ילדים

אחד היעדים הפופולאריים לטייל בהם באירופה עם ילדים הוא איטליה או ליתר דיוק- צפון איטליה- אזור המציע חופשה מושלמת הן עבור המבוגרים והן עבור הילדים. האזור מציע אתרי טבע, נופים מרהיבים כולל טיול באגמים ועיירות ציוריות וזאת לצד בילויים בפארקי שעשועים מאתגרים ומגוונים ופארקי מים מהנים במיוחד שישדרגו משמעותית את החופשה עבור הילדים שנהנים מאטרקציות רוויות אדרנלין. השילוב בין הנופים הייחודיים והאטרקציות לילדים יחד עם העובדה שמדובר ביעד קרוב למדי הכרוך בטיסה של מקסימום 5 שעות, הופכת את היעד לאטרקטיבי במיוחד עבור משפחות היוצאות לטיול בחו"ל עם הילדים (גם בגילאים הרכים).
אגם גארדה – נופש מושלם לכל הגילאים
באזור האגמים באיטליה שוכן אגם גארדה, הממוקם לא הרחק מהעיר ורונה, מוקף בעיירות ציוריות ששוכנות בשפת האגם ומציע נוף מרהיב במיוחד. במקום ניתן למצוא בקלות אפשרויות לינה נוחות לשהות עם הילדים. החל מדירות ווילות פרטיות להשכרה ועד לכפרי נופש אידיאליים לנופש משפחתי, המציעים נוף מושלם לאגם.
העיר התיירותית ביותר באזור היא סירמיונה, המציעה סמטאות מיוחדות, בתי קפה ומסעדות. עיירות ציוריות נוספות הן מלצ'סינה המציעה עלייה לגובה ברכבל להר מונטה בלדו, כולל תצפית על הנוף של האגם וטיול בחיק הטבע באזור.
בטיול בלוקיישן זה ניתן לשלב שייט באגם, טיול בכפרים המציעים נוף פסטוראלי ובעיירות הקסומות המציעות חווית טעמים וריחות בימים שמתקיים בהן השוק הנודד. במידה ורוצים לשלב טיול עירוני, ממזרח לאגם ממוקמת ונציה- העיר הקסומה המציעה שיט בתעלות העיר על גונדולה, כיכרות מרהיבים ביופיים ובראשם כיכר סן מרקו ועד גשר ריאלטו ומגדל הפעמונים.
שילוב של טבע ואטרקציות לילדים
לצד הנופים והטבע שמציע אזור האגם, טיול עם הילדים כולל ביקור יומי בפארק גארדלנד (Gardaland)- הלונה פארק הגדול באיטליה, הממוקם  בצידו הדרום מזרחי של האגם. הפארק כולל חלוקה למתקני שעשועים המיועדים לגילאים השונים. לצד המתקנים המיועדים לקטנטנים ניתן ליהנות מרכבות הרים ומגלשות מים מאתגרים במיוחד המיועדות לגילאים גדולים יותר (ליד כל מתקן ניתן לראות לאלו גילאים מינימאליים הינו מיועד). בכל מקרה מדובר בפארק עמוס מתקנים וכל גיל יוכל למצוא את המתקנים המתאימים למקסימום הנאה במקום אחד.
בנוסף לאטרקציות אלו, ניתן ליהנות בפארק ממופעים מושקעים הכוללים מגוון אפקטים ואביזרים, כולל מזרקות וזיקוקים וגם מופע קרקס, דולפינים ועוד. בסמוך לפארק שעשועים מומלץ זה, כדאי לבקר בפארק עולם המים (Gardaland Sea-Life Aquarium), המציג אקווריומים המאפשרים צפייה במופעים של בעלי החיים במקום.
אטרקציה נוספת לילדים הוא מתחם פארק המים Caneva world המציע במקום אחד מספר פארקים: פארק מים בסגנון טרופי כולל מגלשות מים, נהרות ומפלים, מובילנד – פארק שעשועים הממוקד בעולם הקולנוע ופארק ספארי ((Parco Natura Viva הכולל מתחם ספארי בשטח פתוח לתנועה ברכב, גן חיות ופארק דינוזאורים הכולל דגמי דינוזאורים. להשלים את החוויה ניתן להשתתף גם בארוחת אבירים מימי הביניים המוצעת במקום ומאפשרת חוויה ייחודית חד פעמית.
עצות לטיול מוצלח באיטליה
במידה ואתם מתכננים לטייל באיטליה בשיא העונה בקיץ, כדאי להקדים ולדאוג מראש להסדרי הלינה במקום שנתפסים תקופה מראש. מבחינת תכנון המסלול, כדאי לתכנן יום בילוי הכולל אטרקציה אחת מרכזית ביום ולא להעמיס יתר על המידה כדי לא להתיש את הילדים. התאמת רמת הקושי של הטיול לגיל הילדים ולמגבלות הפיזיות בהתאם להיכרות עם כל הנפשות הפועלות חיוני לצורך הנאה מקסימאלית מהטיול.

במידה והילדים בגילאים בוגרים יחסית, כדאי לשתפם בתכנון המסלול הכולל את בחירת האטרקציות כדי לוודא שהמקומות הנבחרים אכן מהווים עניין עבורם. שיתוף בתכנון המסלול יתרום גם לתחושת המעורבות של הילדים, שישתפו פעולה גם בטיולים בטבע ובעיירות והכפרים במקום. כך התחושה לא תהיה כאילו המסלול נכפה עליהם אלא שהיו שותפים אקטיביים בבחירתו. קחו בחשבון שבמידה והחלטתם להשכיר דירה באזור האגם, תוכלו ליהנות ממטבח מאובזר שיאפשר לכם להכין את עיקר הארוחות בטיול, דבר שמוזיל את עלויות הטיול ומהווה יתרון משמעותי כשמדובר בטיול עם הילדים שהינם בררנים מלכתחילה מבחינת האוכל.

לצד האפשרות לצאת לטיול עצמאי המתוכן על ידיכם, תוכלו לבחור להצטרף לטיול מאורגן לצפון איטליה בדגש אגמים או ללכת על טיול מאורגן לאיטליה בדגש חבל טוסקנה שגם הוא מציע מבחר נופים מרהיבים, ביקור בוונציה ועיירות ציוריות באזור.

ללא קשר למסלול הטיול הנבחר, בבחירת טיול מאורגן, כדאי לבחור מבין טיולי משפחות כך שלילדכם תהיה חברה בת גילם ולוודא כי ילדכם אכן בגילאים בוגרים יותר כך שיוכל לעמוד בקצב טיול קבוצתי רווי פעילויות בכל יום טיול.

כתב: רוני כצמן

הדפס

About Author

Fotkids

פורקידס- אתר דפי צביעה לכל המשפחה

Related posts

טיפים לתכנון ועיצוב גני ילדים

כשאנחנו כהורים הולכים לבחור גן מה אנחנו בודקים? מה אנו מחפשים? למה אנחנו מצפים? בכניסה  לגן אנו בודקים את החוויה. למעשה אנחנו חשים את האווירה את הנעשה סביב. ומה שרואות עינינו ניספג ויוצר חוויה. חיובית או שלילית. תכנון נכון ועיצוב הגן בצורה נכונה – ייתן את...

קרא עוד

מסיבת סיום לחופשה הגדולה

החופש הגדול מתקרב לסופו, ובקרוב אתם מתחילים שנת לימודים חדשה. זה הזמן להתחיל לתכנן כיצד תרצו לחגוג את סיום החופש. אז הנה כמה רעיונות… מסיבת קומזיץ מה יכול להיות כיף יותר מלשבת עם חברים מסביב למדורה?  כל מה שצריך זה לחפש חורשה קרוב לבית שבה מותר...

קרא עוד

איך תתכננו טיול לאירופה

טיול משפחתי לחו"ל הוא חוויה שזוכרים לכל החיים – ההכנות, הטיסה, ההגעה ליעד, האתרים וההרפתקאות, וכל זה בדרך כלל בפרק זמן קצר! אם אתם עומדים בפני חופשה וטיול משפחתי באירופה, כדאי שתיקחו חלק גם בתכנון ובהכנות! האם אתם מעדיפים לצאת במסגרת טיול מאורגן בקבוצה או למצוא...

קרא עוד