מה תרצה להיות כשתהיה גדול

אתה יודע מה תרצה להיות שתהיה גדול? אם כבר הגעת לגיל עשר או עברת אותו – בוודאי כבר נשאלת לא פעם שאלה שמסקרנת מאוד את המבוגרים: מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול? חלק מהילדים יודעים כבר מגיל צעיר מה הם רוצים להיות כשיהיו גדולים, אבל יש ילדים שאין להם קצה חוט, ולא פעם ההחלטה על כך נדחית לגיל שבו צריך לקבל החלטה. אז באמת, איך מחליטים מה המקצוע הכי מתאים, מה משפיע על ההחלטה הזו וגם מה קורה לחלומות הילדות כשמתבגרים?

ללכת בעקבות דמות אהובה
המבוגרים בחיים שלנו משמשים דמויות חיקוי – יכול להיות שאתה רוצה להיות נהג אוטובוס כמו אבא, להיות רופא כמו אימא או להיות מורה לספרות כי הוא המורה הכי אהובה עליך בבית-ספר.
מלבד הדמויות הקרובות והמוחשיות בחייכם, אתם שייכים לעידן המחשב והטלוויזיה – שלהם תוספת משמעותית של דמויות חיקוי אהובות. כך למשל, הילד שלי בן השלוש וחצי רוצה להיות כבאי כי הוא אוהב את "סמי הכבאי". וילדה אחרת חולמת להיות בלום מהסידרה "ווינקס".
בילדות קל יותר להתחבר לבעלי מקצוע שעושים פעולות ברורות ומובנות: בנאי שבונה בתים, כבאי שמכבה שרפות, רופא שמרפא חולים, אסטרונאוט שטס לחלל או חקלאי שעובד עם הטרקטור ומגדל ירקות. לא שמעתי על הרבה ילדים שבגיל צעיר חולמים להיות רואה חשבון או מפתחי אפליקציות.
טוב לדעת מגיל צעיר מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול, וגם טוב לדעת שזה עוד יכול להשתנות כמה וכמה פעמים לאורך השנים…

למצוא את הרצון האמתי שלך
הרבה ילדים אומרים שהם רוצים להיות רופא או עורך דין, רק בגלל שאלו מקצועות הזוכים להערכה ע"י ההורים או ע"י החברה באופן כללי. יכול להיות שאימא או אבא חלמו להיות רופא כשהיו צעירים (או שההורים שלהם חלמו זאת עבורם) ולא הצליחו להגשים את החלום הזה. הרבה הורים מנסים להגשים את החלומות של עצמם באמצעות הילדים שלהם. בהרבה מקרים חשוב להקשיב לאימא ואבא, להיות "ילדים טובים" ולעמוד בציפיות של ההורים. אך דווקא בתחום של בחירת מקצוע לחיים, דעו כי יש לכם זכות לחלומות משלכם. ההורים צריכים ללמוד לזהות מה החלום האמתי שלכם, לתמוך בכם ולתת לכם את הכלים כדי שתוכלו להגשים אותו.

חלומות מול מציאות
יכול להיות שבגיל עשרים תהיה לכם בחירה אחרת מחלומות הילדות של גיל עשר. יתכן שהחלום עצמו ישתנה הרבה פעמים במהלך שנות הילדות וההתבגרות. אך לפעמים גם מוותרים על החלום בגלל אילוצים של מציאות. כאשר אנשים בוגרים בוחרים מקצוע, הם לוקחים בחשבון שיקולים שונים: יוקרה, כסף- האם מרוויחים טוב במקצוע והאם ניתן בקלות למצוא עבודה, וגם האם יש ציונים גבוהים מספיק על מנת להתקבל ללימודים ואפשרות לממן את הלימודים. שיקולים אלו חשובים, אך חשוב גם לא לוותר על לבכם, אהבותיכם וחלומותיכם.

לפני  בחירת המקצוע כדאי לשאול: מה אני אוהב לעשות? מהם תחומי העניין שלי? במה אני טוב ומהם הכישורים והאיכויות שלי? במה ארצה לתרום לעולם בחיים אלו? אם תרגיש קריאה ברורה למקצוע מסוים, אל תוותר בקלות- יכול להיות שהדברים המעשיים ימצאו פתרון (תשיג מלגה ללימודים, תעשו מכינה ועוד). אם לא תדעו איזה מקצוע לבחור, תוכל לפנות לייעוץ והכוונה ללימודים. יכול להיות שבגיל עשרים החלום של גיל חמש להיות כבאי יראה מצחיק, אך עדיין תוכל לבדוק מה משך אותך בילדות לאותו מקצוע. אולי בילדות רצית להיות כבאי כי התחברת לדמות שעוזרת לאנשים, שניתן לתת בה אמון, או שדווקא נמשכת להרפתקה ולסיכונים. אותן תכונות ואיכויות יכולות לבוא לידי ביטוי גם במקצועות אחרים. ואם כבר הבנת שחשוב לך לעזור לאנשים, אתה לא חייב לחכות עד שתהיה גדול- תוכל להתחיל כבר עכשיו…

כתב: רוני כצמן
הדפס

About Author

Fotkids

פורקידס- אתר דפי צביעה לכל המשפחה

Related posts

טיפים לתכנון ועיצוב גני ילדים

כשאנחנו כהורים הולכים לבחור גן מה אנחנו בודקים? מה אנו מחפשים? למה אנחנו מצפים? בכניסה  לגן אנו בודקים את החוויה. למעשה אנחנו חשים את האווירה את הנעשה סביב. ומה שרואות עינינו ניספג ויוצר חוויה. חיובית או שלילית. תכנון נכון ועיצוב הגן בצורה נכונה – ייתן את...

קרא עוד

מסיבת סיום לחופשה הגדולה

החופש הגדול מתקרב לסופו, ובקרוב אתם מתחילים שנת לימודים חדשה. זה הזמן להתחיל לתכנן כיצד תרצו לחגוג את סיום החופש. אז הנה כמה רעיונות… מסיבת קומזיץ מה יכול להיות כיף יותר מלשבת עם חברים מסביב למדורה?  כל מה שצריך זה לחפש חורשה קרוב לבית שבה מותר...

קרא עוד

איך תתכננו טיול לאירופה

טיול משפחתי לחו"ל הוא חוויה שזוכרים לכל החיים – ההכנות, הטיסה, ההגעה ליעד, האתרים וההרפתקאות, וכל זה בדרך כלל בפרק זמן קצר! אם אתם עומדים בפני חופשה וטיול משפחתי באירופה, כדאי שתיקחו חלק גם בתכנון ובהכנות! האם אתם מעדיפים לצאת במסגרת טיול מאורגן בקבוצה או למצוא...

קרא עוד