איך תתכננו טיול לאירופה

טיול משפחתי לחו"ל הוא חוויה שזוכרים לכל החיים – ההכנות, הטיסה, ההגעה ליעד, האתרים וההרפתקאות, וכל זה בדרך כלל בפרק זמן קצר! אם אתם עומדים בפני חופשה וטיול משפחתי באירופה, כדאי שתיקחו חלק גם בתכנון ובהכנות! האם אתם מעדיפים לצאת במסגרת טיול מאורגן בקבוצה או למצוא את עצמכם בטיול עצמאי שאותו תכננתם לבד ובמסגרת המשפחתית שלכם? האם יש מדינות שמסקרן אתכם במיוחד לבקר בהן? ומה אתם אוהבים לראות – מוזיאונים, נופים, פארקי שעשועים? לפניכם מספר רעיונות שיעזרו לכם להשתלב בתכנון הנסיעה הצפויה לחו"ל.

האם תצאו לטיול מאורגן או עצמאי?
משפחות רבות מעדיפות טיולים מאורגנים לאירופה על פני טיולים בתכנון עצמאי. לטיול מאורגן יש יתרונות רבים: היציאה היא בדרך כלל במסגרת של קבוצה עם עוד משפחות, נוסעים ממקום למקום באוטובוס משותף, אוכלים יחד את הארוחות, מכירים חברים חדשים, נהנים מהדרכה והסברים שמתאימים לכל גיל, ואפשר לחלוק חוויות וליהנות מחוויה יותר מגוונת מאשר בנסיעה עם בני המשפחה בלבד. בנוסף, ההורים יכולים להיות יותר פנויים לבילויים והנאות, מאחר וכל התכנון המוקדם של הטיול נעשה בידי חברה ומדריכים מקצועיים. מצד שני, יש משפחות שמעדיפות לצאת לטיול עצמאי – כזה שבו בני המשפחה אחראים על המסלול, מתכננים לבד ונהנים מחופש להחליט על שינויים או שהות ממושכת יותר במקום שבו אתם נהנים במיוחד. מה תעדיפו?

לאילו יעדים אתם מעדיפים לנסוע?
אירופה אינה היבשת הגדולה ביותר, אך יש בה מגוון עצום של נופים, מראות, עמים, שפות, מאכלים ואטרקציות. לקראת היציאה לחופשה כדאי להקדיש זמן למחקר קטן ולמחשבה – לאן בעצם תרצו לנסוע? יש ילדים שחולמים על נסיעה לארץ מסוימת עליה קראו בספרים, על חוויה של שייט בסירה על פני הנהר, או על ביקור באתר מסוים שקורץ להם מילדות, כדוגמת מגדל אייפל או יורודיסני שבפריז, או ביקור בארץ טחנות הרוח – הולנד או בארץ השוקולדים – בלגיה. את החלק הזה של התכנון כדאי להתחיל בפתיחת אטלס או מפה של אירופה, וכמובן, בשיחה עם ההורים, כדי לראות מהם היעדים האפשריים. אחרי שתכירו את המפה, תוכלו לערוך תחקיר קטן משלכם, ולקרוא קצת בספר או ברשת האינטרנט על המאפיינים של כל מדינה ויעד, או אפילו על עיר או אזור מסוים שמצאתם בו עניין, כדוגמת "אזור האגמים" באיטליה או "היער השחור" בגרמניה. באינטרנט תוכלו למצוא סיפורים על מסלולי טיול רבים של משפחות שכבר נסעו, מלווים בתמונות וחוויות, שיכולים "לפתוח לכם את התיאבון"! בשלב הסופי, קרוב לודאי שתבחרו עם ההורים את היעד ואת מקום הנחיתה בהלוך והיעד ממנו תחזרו (לרוב יהיה זה אותו שדה תעופה, אך לפעמים אפשר לנחות במדינה מסוימת ולחזור מאחת אחרת…).

השתתפות בקביעת המסלול והתכנית
כעת, לאחר שברור לאיזו מדינה ואפילו לאיזה איזור אתם נוסעים, תוכלו להשתלב בבחירת מסלול הטיול והאתרים שמעניין אתכם לבקר בהם. את השלב הזה כדאי לעשות בליווי צמוד של ההורים, על מנת שתוכלו להסתייע בהם להעריך מרחקים, זמני נסיעה ואזורים שמומלצים לביקור. בטיול משפחתי עצמאי כדאי לבחור מקום לינה אחד או שניים מראש, ואפילו להזמין מקום, על מנת שתוכלו להגיע למקום מוצלח, נוח ומרווח. בדרך כלל, עדיף להישאר במקום הלינה כמה לילות, מה שיחסוך לכם התארגנות וזמן ויאפשר לכם להכיר איזור כלשהו לעומק. במקרה כזה, יוצאים כל בוקר לטיול בסביבה, וזה נקרא "טיול כוכב", מאחר ובסיס הלינה נשאר קבוע וממנו תצאו למסעות ולגילויים.

הכנות נוספות שכדאי להשתלב בהן ולקחת בחשבון
טיול לחו"ל מצריך התארגנויות רבות, וכדאי לכם, הילדים, לקחת בהן חלק פעיל. כך למשל, כדאי לערוך רשימה מסודרת של דברים שתרצו לקחת אתכם – בגדים, כלי רחצה, ספר קריאה, יומן מסע שבו תוכלו לכתוב חוויות, מצלמה, משחקים להפגת השעמום בטיסה או בדרכים ארוכות וכל מה שעולה בדעתכם בנוסף, כל עוד הוא נכנס במזוודה… בנוסף, תוכלו לקחת מפה של יעד הטיול ולסמן עליה את המסלול שלכם, וכן לאסוף ולהכין דפים עם מידע אודות יעדים שאליהם בחרתם להגיע, ואפילו להפוך למדריכי טיולים צעירים ולהכין הסבר קצר על אתר כלשהו, לטובת כל בני המשפחה.

כתב: רוני כצמן

הדפס

About Author

Fotkids

פורקידס- אתר דפי צביעה לכל המשפחה

Related posts

טיפים לתכנון ועיצוב גני ילדים

כשאנחנו כהורים הולכים לבחור גן מה אנחנו בודקים? מה אנו מחפשים? למה אנחנו מצפים? בכניסה  לגן אנו בודקים את החוויה. למעשה אנחנו חשים את האווירה את הנעשה סביב. ומה שרואות עינינו ניספג ויוצר חוויה. חיובית או שלילית. תכנון נכון ועיצוב הגן בצורה נכונה – ייתן את...

קרא עוד

מסיבת סיום לחופשה הגדולה

החופש הגדול מתקרב לסופו, ובקרוב אתם מתחילים שנת לימודים חדשה. זה הזמן להתחיל לתכנן כיצד תרצו לחגוג את סיום החופש. אז הנה כמה רעיונות… מסיבת קומזיץ מה יכול להיות כיף יותר מלשבת עם חברים מסביב למדורה?  כל מה שצריך זה לחפש חורשה קרוב לבית שבה מותר...

קרא עוד

למידה מחוץ לכיתה

ללמוד בחצר – מתאים לכם? תארו לכם בית ספר שחלק ניכר מהשיעורים בו מועברים בחוץ? מתחת לעץ או על הדשא? תארו לכם שבמקום בכיתה מתרחשים הלימודים בתוך גינה או לצידה? נדמה, כי לא הייתם יכולים לסרב להצעה מפתה שכזו. תודו! אז נכון, תאלצו לותר על המזגן...

קרא עוד